Kaupan ehdot

Osapuolet

Kauppias

Wanhan Koulun Rauha
Markkulanmäentie 6, 13720 Parola
+358 400 861042
info@wanhankoulunrauha.fi
y-tunnus 1771642-7

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan palveluja Wanhan Koulun Rauhan Internet-palveluissa.

Tilaaminen

Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.

  • Sovellamme palveluissamme dynaamista hinnoittelua. Hinnat voivat vaihdella ajankohdasta riippuen kuukausittain, viikoittan ja päivittäin.

  • Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.

  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.

  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "palvelu".

Varaaminen

  • Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varaamansa palvelun kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.

  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.

  • Kauppias ei anna takuuta siitä, että palvelu on tässä tilanteessa yhä vapaa.

  • Mikäli palvelu ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.

Peruutukset ja muutokset

  • Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.

  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.

  • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,

    • kun varauksen alkamiseen on aikaa 2-7 vrk, peritään 50% kohteen palveluhinnasta TAI varauksen voi siirtää toiseen ajankohtaan (katso ehdot alla)

    • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 1 vrk, peritään koko palveluhinta.

    • Alennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko palveluhinta riippumatta peruutusajankohdasta.

  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:

    • Siirto voidaan tehdä vain kerran.

    • Siirrossa on mahdollisuus vaihtaa palvelun kohdetta.

    • Siirron tulee tulee tapahtua viimeistään 7 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua koskien ryhmävarauksia, retriittiin tai kurssille osallistumista.

    • Siirron tulee tapahtua viimeistään 1 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua koskien yksilöllisiä palveluita, kuten hierontaa, fysioterapiaa, työnohjausta, yksilöllistä äänimaljarentoutusta ja turvehaudehoitoa.

    • Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko palveluhinta riippumatta peruutusajankohdasta.

Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Kauppias irtisanoa palvelusopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.

  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa hinta kokonaisuudessaan takaisin.

  • Force majeure -esteen takia irtisanotusta palvelusopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Avaimet majoitustoiminnassa

  • Maksuvahvistuksessa asiakkaalle toimitetaan ohjeet avaimesta ja sen noudosta.

  • Kadonneesta tai palauttamatta jätetystä avaimesta omistajalla on oikeus periä kaikki uudelleensarjoituksista tai lukkojen vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset täysimääräisesti kuitenkin vähintään 250 euroa.

  • Kauppiaalla on oikeus periä vähintään 50 eur korvaus mikäli tämä joutuu avaamaan kohteen hävinneen tai sisälle jääneen avaimen vuoksi.

Majoituskohteen käyttö

  • Majoituskohde on määritelty majoituksen kuvauksissa

  • Asiakkaalla on majoitukseen ja siihen liittyvään varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.

  • Jos varaaja huomaa majoituskohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle.

  • Asiakas huolehtii kohteen siisteydestä sekä jätteiden poiskuljetuksesta vuokra-aikana ja sen päätyttyä.

  • Loppusiivous sisältyy varauksen hintaan.

  • Mikäli asiakas on selvästi laiminlyönyt kohteen siisteyden, vahingoittanut irtainta omaisuutta tai toiminut muuten sopimuksen vastaisesti laskuttaa Kauppias kohteen siivouksesta ja/tai korjauksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti. Siivoustyö 50 eur/h, tarvittavat siistimisen erikoistoimenpiteet hinnoitellaan tapauskohtaisesti erikseen.

  • Kohde on asiakkaan käytössä kohdekuvauksessa määriteltynä aikana.

  • Lemmikkieläimet

    • Varaaja on täydessä vastuussa ja korvausvelvollinen lemmikkieläintensä aiheuttamista vahingoista.

    • Lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä Wanhan Koulun Rauhan alueella.

    • Lemmikkieläimet eivät saa olla majoituskohteissa yksin ilman valvontaa.

    • Lemmikkieläinten omistajien tulee kiinnittää erityistä huomiota majoituskohteen siisteyteen. Lemmikkieläimiä ei tule päästää majoitustilojen sänkyihin.

    • Lemmikkieläimen omistajan tulee noudattaa myös mahdollista erikseen annettua tarkentavaa ohjeistusta.

Vahinkojen korvaukset

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.

  • Kauppias ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Valitukset

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.

  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa palvelun päättymisestä kirjallisesti.

  • Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.

  • Jos asiakas ja kauppias veivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Toimitusehdot

Sopimuksen syntyminen

  • Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).

  • Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.

Maksuehdot

  • Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.

  • Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.

  • Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Maksaminen laskulla

    • Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.

    • Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.

  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta.